Dag 11 Nordkapp prosjektet: Pizza til 330 skvadronen Bodø

Etter en herlig natt i teltet våknet vi til lyden av måkeskrik og solens varme stråler. Endelig hadde sommeren kommet til Lofoten, og vi var klare for en ny dag med eventyr. Etter en deilig frokost og oppakning av teltet satte vi kursen mot Å, som ville bli vårt siste stopp på Lofoten. Å ligger lengst vest på øyriket og byr på vakker natur og autentisk atmosfære.

Turen gikk videre til Moskenes, hvor vi skulle ta fergen over til Bodø. En båttur på ca. 3-4 timer ga oss tid til å nyte den spektakulære utsikten og samtidig få litt hvile før vi kom frem til vårt neste mål.

Vi ankom Bodø klokken 18 og bestemte oss for å gå inn på en bensinstasjon for å vaske våre motorsykler. Etter den våte turen og alle de kilometerne vi hadde tilbakelagt, fortjente de litt omsorg.

Der etter kjørte vi til 330 Skvadronen, hvor min gode venn og kollega Sten og mannskapet sto klare for å ta imot oss. Vi satte opp pizzaovnen, og stemningen var på topp. Selv for erfarne helter som disse var det ikke hverdagskost å få servert pizza fra en motorsykkel. Vi kostet oss med god mat og gode samtaler. Tiden fløy, og før vi visste ordet av det, var klokken 23. Vi takket mannskapet for en fantastisk opplevelse og tok farvel.

Etter å ha sagt farvel til Bodø og 330 Skvadronen, bestemte vi oss for å finne et godt sted å slå opp teltet for natten. Vi visste at vi hadde en spennende etappe foran oss, nemlig fjellovergangen til Saltfjellet. Selv om vi hadde lyst til å krysse fjellet med en gang, innså vi at det var klokt å vente til i morgen. Været var uforutsigbart og gradestokken viste kun -2 grader over fjellet,  vi ville ikke ta noen sjanser.

Vi fant en flott rasteplass langs veien ved foten av fjellet og slo opp våre telt. Etter flere timer med kjøring var det deilig å krype inn i soveposen og la den rene fjelluften fylle lungene

Nå venter nye utfordringer og opplevelser når vi krysser Saltfjellet i morgen. Med pizzaovnen på slep og våre trofaste motorsykler, vet vi at det blir en tur vi aldri vil glemme. Med hjertet fylt med takknemlighet og sjelen fylt av eventyrlyst, fortsetter vi vår motorsykkelreise mot nye horisonter.